Pit-Stop Schonk Blog

Bij Pit-Stop Schonk zijn wij trots op de impact die we hebben op de levens van onze klanten. Onlangs hebben wij de ervaring van onze klant mogen delen, die met een verzoek bij ons kwam.

Een blauwe auto staat geparkeerd in een showroom naast een bord.

Succesverhalen Van Onze Klanten: Hoe Pit-Stop Schonk Hun Problemen Oploste.


Een gepensioneerd stel, al heel hun leven trouw Toyota rijder oriënteerde zich op een goede opvolger van hun huidige RAV-4. Daarvoor hebben zij de hulp van Pit-Stop Schonk ingeschakeld.

Na meerdere oriëntatiegesprekken, waarin ook de concurrentie van Toyota besproken werd, is de keus gevallen op de bZ4X, wéér een Toyota dus, maar dit maal een volledig elektrische variant.


Vervolgens hebben wij samen met de klant doorgenomen wat voor hen belangrijk was. Denk allereerst aan prijs, leeftijd, maar ook zeker aan opties en kleuren die in de smaak vielen. Binnen 24 uur kwamen wij met een aantal kanshebbers. Ondertussen hadden wij de RAV-4 al voor meneer en mevrouw verkocht

(voor maar lieft 10,4% meer dan de geboden inruilprijs door de dealer), dus er was enige haast bij geboden.


Ondanks dat een donkerblauwe variant de voorkeur had kwam een zwarte bZ4X het beste naar voren wegens de mooie opties en lage kilometerstand. Toen wij de auto gingen bezichtigen kwamen wij erachter dat de auto niet bepaald in de staat was, zoals die geadverteerd stond. Hierom deze koop ontbonden tot grote onvrede van de verkopende partij. Wanneer dit soort zaken zich voordoen zijn wij blij door de klant vooraf al betrokken te zijn geweest bij het aankoopproces. Met kennis van zaken en ervaring sta je nou eenmaal veel sterker.


Een dag later kwam er een andere bZ4X online, en u raad het wellicht al..? Een donkerblauwe! Snel hebben wij dit gecommuniceerd met onze klant die ons meteen akkoord gaf de wagen te gaan bezichtigen. Gezien deze auto in letterlijke nieuwstaat verkeerde en de dealer schrok van onze ervaring met de voorgaande aankoop was de deal snel rond.


Buiten dat deze bZ4X de droomkleur van de klant had, was die ook nog eens nieuw in plaats van jong gebruikt én was die voorzien van nóg meer opties. eindgoed al goed dus...

21 februari 2025
Waarom personalisatie van auto's steeds belangrijker wordt in het tijdperk van  elektrische voertuigen ⚡🚗 De autobranche ondergaat een enorme transformatie. Elektrische voertuigen (EV's) worden steeds populairder, en dat brengt zowel voordelen als uitdagingen met zich mee. Eén van de meest gehoorde kritiekpunten? Ze lijken vaak allemaal op elkaar. Strakke lijnen, gestroomlijnde ontwerpen en beperkte kleurkeuzes maken het soms lastig om je auto echt uniek te laten aanvoelen. Dat is precies waarom personalisatie steeds belangrijker wordt. Bij Pit-Stop Schonk begrijpen we dat jouw auto een verlengstuk is van je persoonlijkheid – en daar helpen we je graag bij. 🎨✨
17 februari 2025
Van Audi A3 1.5 TFSI naar Audi e-tron 50: Een Nieuwe Stap voor  Pit-Stop Schonk
Een blauwe Ferrari sportwagen staat geparkeerd in een garage.
13 oktober 2024
Een ode aan tijdloze schoonheid en vakmanschap
AUDI ETRON MAXTON DESIGN
9 oktober 2024
Een elektrische SUV die uitstraling en kracht naar een nieuw niveau tilt.
Een zwarte Range Rover staat geparkeerd voor een garagedeur.
8 oktober 2024
Ons verhaal over de aankoop van een Range Rover Vogue in Duitsland.
Audi e-Tron GT RS on Vossen wheels
12 september 2024
De wereld van autoservice staat op het punt ingrijpend te veranderen. Met de opkomst van elektrische voertuigen (EV's) verandert er ook een hoop in het traditionele onderhoud van auto's met verbrandingsmotoren . Elektrische voertuigen vereisen minder regelmatig onderhoud dan hun benzine- of dieselconcurrenten, maar ze brengen ook hun eigen uitdagingen met zich mee.
Aston-Martin DBX
12 september 2024
Bij Pit-Stop Schonk zien wij regelmatig dezelfde fouten bij het poetsen van auto's die gemakkelijk voorkomen kunnen worden. Hier zijn vijf veelvoorkomende blunders en onze tips om ze te vermijden: